تعمیرات ترازو محک

تعمیر ترازو محک

ترازوی دیجیتالی محک و انواع دیگر ترازوهای این برند، مانند هر وسیله ی دیجیتالی دیگری، ممکن است به تعمیر و کالیبره شدن احتیاج داشته باشند. مهم ترین بخش تعمیرات ترازو ، عیب یابی آن است. پس از تشخیص اینکه مشکل از کجا سر چشمه می گیرد، نوبت به حل آن مشکل توسط افراد متخصص می رسد. اما همیشه هم ایرادات ترازو، احتیاج به تعمیر تخصصی ندارد. مثلا اگر ترازوی دیجیتال شما وزن دقیقی نشان نمی دهد، با استفاده ی مکرر از ترازو می توانید این مشکل را حل کنید. در این مقاله با عیب یابی ترازوی محک و کالیبراسیون آن آشنا خواهید شد.

 


معرفی برند ترازوی محک

شرکت ترازو محک با سابقه ای درخشان در تولید انواع ترازوهای فروشگاهی، صنعتی و قطعه شمار، نامی آشنا برای همه ی مردم است. ترازوهای محک با ظرفیت های مختلف توزین از 15 تا 70 کیلوگرم و با امکانات متنوع در بازار موجود هستند. این شرکت همچنین تولید کننده و عرضه کننده ی محصولاتی مانند کالباس بر، کشوی پول، باسکول و… نیز هست. بنابراین با مراجعه به فروشگاه ترازو محک می توانید این محصولات را خریداری کنید.

 


نحوه مراقبت از ترازوی دیجیتالی

مهم ترین اصل در بالا بردن دوام هر محصولی، نگه داری درست از آن است. اگر به خوبی از ترازوی خود مراقبت کنید، به مدت طولانی از تعمیرات ترازو بی نیاز می شوید. برای نگه داری و مراقبت از ترازوی دیجیتالی نیز نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

خرابی ترازو دیجیتال معمولاً به دلیل نداشتن منبع تغذیه یا تمام شدن باتری است. بنابراین برای ماندگاری بیشتر ترازوی دیجیتال می توان موارد زیر را انجام داد:
  • ترازو دیجیتال را به طور منظم از گرد و غبار و کثیفی تمیز کنید.
  • از قرار دادن هر چیزی روی ترازوی دیجیتال خودداری کنید. انجام این کار می تواند به سنسور ترازو آسیب برساند.
  • باتری را به طور مرتب، حداقل هر شش ماه یک بار تعویض کنید.
  • به طور مرتب از ترازوی دیجیتال استفاده کنید. استفاده از ترازو می تواند دقت و تعادل ترازو را برای بهتر شدن بهبود بخشد. بنابراین، بهتر است ترازو را برای مدت طولانی بیکار نگذارید.

 


عیب یابی ترازوی محک:

در بسیاری از مواردی که ترازوی شما خراب می شود، احتیاجی به تعمیر تخصصی ندارد. در بیشتر موارد شما می توانید از طریق روش های زیر، عیب یابی ترازو را انجام دهید. اگر این روش ها جواب ندادند، بهتر است برای تعمیرات ترازو از یک متخصص کمک بگیرید. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 


چرا ترازو روشن نمی شود؟

این مشکل می تواند چند دلیل داشته باشد:

  • کلید اصلی دستگاه خاموش است.
  • باتری دستگاه شارژ ندارد.
  • باتری دستگاه شارژ نمی شود.

بنابراین پس از چک کردن دکمه اصلی ترازو، اگر روی حالت روشن بود، مطمئن شوید که باتری ترازو شارژدارد. در غیر این صورت، مشکل می تواند از سیم برق باشد که به درستی باتری را شارژ نمی کند. ممکن است احتیاج باشد سیم را تعمیر یا تعویض کنید. به عنوان آخرین راه حل در این مورد، پریز یا محافظ الکترونیکی که ترازو به آن متصل است را تغییر بدهید تا از سلامت آن مطمئن شوید. اگر تمام این موارد را چک کردید و مشکلی پیدا نشد، ترازوی خود را به مرکز تعمیرات ترازو یا متخصص این کار بسپارید.

 


علت نوسان و عدم نمایش صحیح وزن در ترازو چیست؟

اگر ترازوی شما در نشان دادن وزن دچار نوسان شده و هر بار یک وزن را نشان می دهد، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • قرار گرفتن ترازو در معرض باد کولر یا پنکه
  • قرار گرفتن ترازو روی سطحی نا هموار یا نا پایدار
  • برخورد سینی ترازو با جسم خارجی
  • تنظیم نبودن پایه های دستگاه
  • تراز نبودن دستگاه

برای رفع این ایرادات، ابتدا باید محل قرار گیری دستگاه خود را چک کنید. دستگاه باید در محلی دور از باد نگه داری شود. همچنین سطحی که بر روی آن قرار گرفته، ثابت باشد و تکان نخورد. اگر ترازو را در محلی با وسعت محدود نگه داری می کنید، احتمال ضربه خوردن یا گیر کردن سینی ترازو وجود دارد. توجه کنید که حتما سینی آزاد باشد. در نهایت، چک کنید که ترازو به طور دقیق در وضعیت تراز قرار گرفته باشد و کج نباشد. در صورتی که هیچ یک از موارد بالا موثر نبود، به تعمیرات ترازو احتیاج دارید.

 


چرا نمایشگر ترازو عبارت Lock را نشان می دهد؟

به طور کلی نرم افزار ترازوهای دیجیتال محک طوری برنامه ریزی شده اند که پس از یک مدت طولانی، به حالت قفل ایمنی در می آیند و هیچ کاری انجام نمی دهند. در این مورد اصلا نگران نباشید. برای باز کردن قفل ترازو می توانید با نمایندگی ترازوی محک تماس بگیرید. شرکت پشتیبان به شما یک کد ارائه می دهد که با وارد کردن آن می توانید قفل ترازوی دیجیتال را باز کنید.

 


ترازوی دیجیتال به برق متصل است اما از انرژی باتری استفاده می کند.

در صورت بروز این مشکل، دو حالت وجود دارد:

  • پریز برق دچار خرابی شده است.
  • سیم دستگاه ایراد دارد.

موارد بالا را تعمیر یا تعویض کنید. در غیر این صورت با نمایندگی خدمات پس از فروش ترازوی محک تماس بگیرید. همچنین ممکن است برعکس این حالت نیز به وجود بیاید. اگر باتری کار نمی کند و با قطع جریان برق، ترازو نیز خاموش می شود، ممکن است مشکل از خود باتری یا دستگاه باشد. بنابراین باید به نمایندگی مراجعه نمایید.

 


چرا ترازو رسید چاپ نمی کند؟

  • رول کاغذ برعکس جاگذاری شده است.
  • پرینتر دستگاه خراب شده است.

بررسی کنید که اگر موضوع، مربوط به کاغذ پرینتر نبود، دستگاه را به مرکز خدمات تعمیرات ترازو محک ببرید.

 


نکات مهم برای کالیبره کردن ترازو دیجیتال محک

با کالیبره کردن مداوم این محصول می توانید همواره وزن کشی دقیق را تجربه کنید. بنابراین می توانید با رعایت اصول، دستگاه را کالیبره کنید. توجه داشته باشید، هر ترازو فرکانس کالیبراسیون مخصوص به خود را دارد. نکات زیر می تواند در کالیبراسیون ترازو به شما کمک کند:

  • دستگاه را روی سطح صاف کالیبره کنید تا دقت آن بیشتر شود.
  • استفاده از یک پد مانند پد موس برای زیر ترازو باعث جذب ارتعاشات اضافی می شود.
  • برای کالیبره کردن ترازوی محک، حتما طبق مراحل موجود در دفترچه راهنما پیش بروید.
  • وزنه های کالیبراسیون یا اجسام با وزن مشخص، می توانند دراین کار به شما کمک کنند.

 


خلاصه

اگر دستگاه ترازوی شما با مشکل مواجه شد، بهتر است ابتدا از طریق روش های بالا، آن را عیب یابی کنید. سپس در صورت لزوم با متخصصین تعمیرات ترازو تماس بگیرید تا مشکل را حل کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر و خرید ترازوی محک می توانید با مشاورین ما در محک کالا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *